Клан Клік-Клац.
Виховання дітей у цифрову еру
Компанія EdPro спільно з командою Nravo Kids презентує українську версію навчального посібника для батьків: «Клан Клік-Клац. Виховання дітей у цифрову еру».
Цю міні-книжечку про основні виклики «цифрового батьківства» розробили кілька років тому у Сингапурі, з ініціативи тамтешньої Ради з питань ЗМІ (Media Literacy Council). У посібнику піднімаються важливі питання: Коли дозволяти дітям користуватися Інтернетом та мобільними пристроями? Які обмеження доцільно встановлювати? Як оберігати школярів від небажаного онлайн-контенту? Як діяти, якщо дитина потрапила у небезпечну або неприємну ситуацію у мережі? Як балансувати між дисципліною та довірливими, відвертими стосунками з власними дітьми? Як зробити так, щоб дитина змогла якнайповніше користуватися можливостями сучасного світу та, водночас, не узалежнилася від пристроїв та ґаджетів? Як уникнути ігрозалежності? Як дати раду кібербулінгу?
Якщо поміркувати про завдання батьків у еру технологій, то можна виокремити кілька ролей, які мали б відігравати дорослі.
  • Бути ЗАХИСНИКОМ: оберігати від небезпек, вчити як поводитися у незрозумілих ситуаціях, по можливості відфільтровувати інформацію, яка може потрапити на очі дитині.
  • Бути РОЛЬОВОЮ МОДЕЛЛЮ: на власному прикладі демонструвати грамотне та свідоме користування технологіями.
  • Бути ПРАВДОШУКАЧЕМ: вчити критичного мислення, пояснювати дитині, що інформація у мережі може бути неправдивою або, навіть, шкідливою. Тренувати дитяче вміння відрізняти правду від фікції.
  • Бути НАСТАВНИКОМ ЦІННОСТЕЙ: закладати фундамент із правильних моральних норм. Пояснювати, що онлайн-світ є всього лише проекцією світу реального, що в обох світах є поняття відповідальності і місце для людяності.
  • Бути РЕФЕРІ: контролювати, чи дотримується дитина узгоджених «правил гри». Разом встановлювати розумні межі, залежно від віку дитини, у яких вона буде користуватися технологіями, а не зловживати ними.
  • Бути ВІЗІОНЕРОМ: виховувати із думкою про майбутнє. Заохочувати дитину активно пізнавати і випробовувати на практиці унікальні можливості сучасного світу. Чітко розуміти, які цінності близькі вашій сім'ї, яке бачення «успішного життя» ви маєте. Та намагатися давати дітям те, що реально допоможе їм у майбутньому.
Усі ці батьківські ролі, роздуми про завдання таких шести «персонажів» і стали частиною жартівливо-серйозного «Клану Клік-Клац». У кожному розділі знайдете: кейси з життя; відкриті питання, над якими варто поміркувати; практичні поради та інструкції; перелік того, що треба вміти і знати, як дітям, так і дорослим.

Із моменту першої публікації посібника у Сингапурі пройшло вже кілька років, проте інформація у ньому не втратила своєї актуальності. Більше того, унаслідок вибухоподібного розвитку технологій, масової появі планшетів, смартфонів, та доступного дешевого Інтернету, проблеми «цифрового виховання» постають все гостріше. Саме тому громадські та комерційні організації продовжують поширювати «Клан Клік-Клац», оновлювати його та перекладати на різні мови, і ми щасливі, що змогли долучитися до створення україномовної версії посібника.

Ми вважаємо, що таких навчальних матеріалів дуже бракує в Україні. Батькам необхідна допомога і ясність, підказки від експертів, адже ситуація з медіа, що складається на наших очах – не мала прецедентів у минулому. Батьки, діти і суспільство у цілому вперше зіткнулися із цими викликами. Потрібно докласти зусиль, щоб мудро їх прийняти.
Для усіх батьків: ЗАВАНТАЖУЙТЕ ПОСІБНИК БЕЗКОШТОВНО та поширюйте його серед знайомих та друзів. Також звертаємося до експертів, представників освіти, психологів, громадських організацій: долучайтеся до покращення, доповнення цих матеріалів, а також спільної роботи над навчальними програмами «цифрової грамотності» для дітей та дорослих. Христя Слободян, авторка українського перекладу «Клану Клік-Клац» та цілої низки статей про цифрові медіа та дітей, має намір продовжити дослідження на цю тему і готова до співпраці з усіма зацікавленими.
п.с. Контакти та інформація про організації, що долучилися до створення і перекладу посібника:
Media Literacy Council (MLC) — Сингапурська Рада з питань ЗМІ спільно з громадою, представниками державних та комерційних організацій, працює над розробкою відкритих навчальних та ознайомчих програм на теми медіа-грамотності та кібер-добробуту. У світі сучасних медіа, що дозволяють все більше інтерактивності та колаборації, Рада заохочує людей бути розважливими та грамотними споживачами цифрової інформації, учитися ефективно оцінювати якість медіа-контенту, використовувати, створювати та поширювати його — безпечно та відповідально.
www.medialiteracycouncil.sg

fb.com/MediaLiteracyCouncilSG
youtube.com/MLCSingapore


EdPro — український виробник мультимедійного та навчального обладнання. Ми вносимо інновації та високі технології в школи та бізнес, створюючи надкомфортні умови для навчання та командної роботи. EdPro Education Kit — це комплексне рішення для освіти, що поєднує у собі високотехнологічний EdPro Touch, найкращий україномовний контент та інструменти для його створення, а також середовище для навчання вчителів.
edpro.com.ua
fb.com/EdProComUa

info@edpro.com.ua



Nravo Kids — це дитячий розвиток дошкільнят з мобільними іграми, "Творчими Нравками" та майстерками. Наші продукти — якісні, розвиваючі, українські. Ми гуртуємо навколо себе спільноту небайдужих батьків та сприяємо обміну корисної інформації та досвіду на теми виховання дітей у сучасному світі.
nravokids.com
fb.com/NravoKidsCommunity
info@nravokids.com