Тренінги з mozaBook проходять сотні наших вчителів

Перше місто в Україні, де масово вивчають mozaBook — Львів. Уже сертифіковано більше трьох сотень вчителів, котрі пройшли mozaLearn ІКТ тренінг у лекторів Андрія Табачина та Дмитра Галька. Від базового навчання слухачі під враженням.

Управління освіти ЛМР втілює для педагогів послідовне комплексне рішення: в кожній школі встановили інтерактивну панель, а тепер додали річну ліцензію на користування mozaBook і сприяють навчанню усіх вчителів. Відео тренінгу — у вільному доступі для перегляду!
Інтерактивний програмний комплекс mozaBook та методичні матеріали отримали гриф "cхвалено для використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладах" згідно з чинним законодавством України.
Дві години вони слухають лектора і дивляться за його вправними рухами — відкрив програму, вводить код, відкрив робочий зошит, вставив відео, тепер запускає. Ніякої крейди, пороху. Ти можеш записати своє відео або взяти з інтернету і відкрити в потрібний момент на уроці… Обводиш текст на екрані "чарівним" олівцем і він за кілька секунд зникає. Вибираєш в меню "піцу" і відкривається медіа-бібліотека з величезним обсягом контенту в інтернеті та mozaBook — вибирай найкраще для свого уроку. Так динамічно проходить навчання львівських вчителів у ЦНМО м. Львів з вивчення програми mozaBook.
"Молодшим вчителям, хто орієнтується у комп'ютері, сучасному навчальному онлайн-контенті, легше сприймати. Тим, хто тільки тепер почав з такою програмою ознайомлюватися, важко засвоїти великий об'єм знань, який подають Андрій чи Дмитро, за одне заняття, — розповідає директор Навчально-методичного центру освіти м. Львів Приставська Олександра Ігорівна. — Я знаю випадки, що вчителі зідзвонюються, спілкуються один з одним про mozaBook, у школах пробують самостійно або разом з учителями інформатики користуватись програмою. Навіть позаводили собі щоденники чи журнали, де викладачі з різних предметів можуть записуватися у чергу — хто і коли буде працювати на mozaBook та інтерактивній панелі. І вже очевидно, що однієї панелі з такими програмами для школи — замало."

У нас є дуже зацікавлені школи. Їхні вчителі приходять на усі дні навчань, які виділені для цього закладу, щоб з mozaBook навчались працювати викладачі з усіх предметів. Багато залежить як і від вчителя, так і від керівника закладу.

Олександра Приставська, НМЦО м.Львів

За її словами, mozaBook є великою допомогою і підтримкою для педагогів: "Це річ, яку діти сприймають візуально, її можна відчути, на ній можна моделювати. Для самих дітей це є можливість оцінювати свої знання, бо вони працюють візуально і дотично. Крім цього, це необхідність для тих учнів, яким складно зрозуміти чи сприймати текстові варіанти."

Від учителів, які почали вводити матеріали з mozaBook на уроках, методисти отримують відгуки, що учням цікаво, вони хочуть працювати на інтерактивних панелях, самі починають робити дослідження матеріалів.

"Навчання на mozaBook показує, що людям можна полегшити роботу, дати можливість креативити і цікавіше, наглядніше пояснити матеріал дітям. Ми з радістю взялися за це, — каже Олександра Приставська. — Зараз йде четвертий тиждень навчання. В середньому, за тиждень тренінг проходить від 94 до 120 педагогів. У нас є дуже зацікавлені школи. Їхні вчителі приходять на усі дні навчань, які виділені для цього закладу, щоб з mozaBook навчались працювати викладачі з усіх предметів. Багато залежить як і від вчителя, так і від керівника закладу, який хоче осягнути сучасні методи викладання."
Олександра Приставська зазначає, що НМЦО м.Львова розробляє власний навчальний контент і допомагає вчителям освоювати нові методи викладання. Про своє практичне використання mozaBook на уроках вона розповідає: "Діти самі йдуть питати, чи вільна інтерактивна дошка, щоб запустити на уроці програму. З mozaBook дуже зручно навіть звичайні диктанти провести цікаво. Дитина пише, я спочатку просто зменшую роботу кожного і потім розтягую всі на екрані. Стою мовчки. Діти самі оцінюють свої роботи. Вони відразу помічають, хто зробив помилку, і як має бути правильно. На звичайній дошці цього не зробиш.

Маленькі діти краще сприймають інформацію на дотик, а старші — візуально. І в mozaBook, наприклад, учень відкриває 3D модель, роздивляється, повертає, бачить з різних позицій. Скажімо, побачити процес, як у хамелеона око повертається на 180 градусів, навряд чи можна навіть у фільмах чи природничих програмах. І такі важливі нюанси є для кожного предмета."
Наш лектор Дмитро Галько розповідає, що після кожного тренінгу, а інколи і перед ним вчителі підходять із запитаннями, уточненнями. Дмитро помітив, що найактивніше навчання відвідують вчителі шкіл Залізничного району міста Львова. Педагоги дуже зацікавлені в тому, щоб пройти навчання, отримати сертифікат і знати сучасні методи викладання. В той же час, вони діляться основними проблемами, з якими стикаються в роботі, — не достатньо швидкий інтернет у школі, обмежений або й відсутній доступ до інтерактивної дошки.
Навчання хлопці провели дуже гарно, але тепер нам треба самостійно все спробувати. Вчителям потрібен час, щоб самим навчитися. Об'єм матеріалу великий, інструменти різні, є над чим попрацювати.

Оксана Кархут, СЗШ № 27

Викладач хімії та біології СЗШ № 27 Кархут Оксана Володимирівна розповіла, що зараз підготовка до уроків з новою програмою забирає в неї багато часу: "Я так собі думаю, що на канікулах в мене буде вже трохи більше ресурсу для вдосконалення своїх навичок, щоб не виглядати перед дітьми некомпетентною. Учні зацікавлюються, вони можуть дивитись 3D-моделі, чого раніше не було можливості їм показати.

Навчання хлопці провели дуже гарно, але тепер нам треба самостійно все спробувати. Вчителям потрібен час, щоб самим навчитися. Об'єм матеріалу великий, інструменти різні, є над чим попрацювати."
Матеріал мені подобається. На уроках фізики користуємося інтерактивною панеллю, запускаємо 3D. Як я це бачу, то mozaBook має інструменти, які допомагають привернути увагу дітей до навчання.

Ольга Штикало, НВК «Школа-гімназія «Сихівська»
Вчитель фізики НВК «Школа-гімназія «Сихівська» Штикало Ольга Михайлівна працює на уроках з програмою mozaBook. Порівнюючи її з іншими програмами, як симулятор Colorado чи Easynote, якими вона користувалася раніше, відзначає, що mozaBook поза конкуренцією.

"Матеріал мені дуже подобається. На уроках фізики користуємося інтерактивною панеллю, запускаємо 3D. Як я це бачу, то mozaBook має інструменти, які допомагають привернути увагу дітей до навчання. Звичайно, якщо діти бачать двигун внутрішнього згоряння на екрані, де видно, який весь механізм з середини, то вони більше запам'ятають і швидше зрозуміють, ніж коли просто почують про це від мене на словах.

Сказати, що від того діти будуть більше знати фізику, напевно, ніхто цього не зможе гарантувати. Але однозначно, що увага дітей більше фокусується на уроці. Ролики там невеликі — до 5 хв. Саме стільки часу діти можуть зосередитись на якійсь темі. А далі змінюємо вид діяльності.

Я не знаю, чи буду використовувати всі інструменти, наприклад вікторини з фізики мені здаються не дуже орієнтовані на нашу навчальну програму. А от користуватись зошитами дуже зручно, де є можливість прикріпити матеріал і використати швидко при потребі."
Методист у НМЦО м. Львів, вчитель-методист з хімії ЛСЗШ № 7 Кебас Ганна Теодорівна поділилась досвідом освоєння програми mozaBook: "Для мене це було простішим, тому що я перекладала українською навчальні матеріали з хімії для mozaBook. По-друге, я вже брала участь у розробці навчальних матеріалів для інтерактивних панелей. Тому мені було легше, ніж вчителям, хто з цим ніколи не стикався. Я вивчила інтерфейс, в загальному, за 2 дні — перепробувала усе.

Ваші хлопці провели добрий тренінг, вони показали всі можливості. Після навчання мені дали ліцензію, я прийшла наступного дня у школу, поставила і активувала програму. День-два сама вчилась. Зараз я ще працюю у НМЦО м.Львова і до мене звертаються вчителі, щоб розібратися з чимось у програмі. Таким чином, ще когось навчаючи, сам досконало вивчаєш програму. Для старших вчителів складно, більш молодше покоління — у захопленні!"
Та це для вчителя казка, що тут казати. Дуже класна річ, яку ми вже можемо використовувати на уроках. Єдине, що програма передбачає, що вчитель має добре готуватись до занять, але можливості програми дуже великі: тести, ігрові завдання, відео.

Ганна Кебас, ЛСЗШ № 7
За словами Ганни Кебас, усі школи, де встановлені інтерактивні панелі, можуть рік часу користуватися ліцензією від mozaBook: "Ми маємо можливість ставити ліцензію на інтерактивну панель і ще на комп'ютер, щоби в школі більше вчителів могли користуватися програмою. У кого є інтернет, може використовувати таку річ одночасно у двох класах.

Як я бачу по хіміках, вчителі зацікавились програмою і вже дають запит на доповнення контенту, а саме на відео дослідів. У нас з хімікатами проблема і обладнання немає. А відео з mozaBook дуже якісно зняті, з поясненнями, картинка чітка і все зрозуміло. Буде шкода, якщо ми цю ліцензію матимемо тільки на рік і цей процес зупиниться. Мабуть, не кожна школа матиме можливість придбати собі ліцензію, а може зможе, будемо бачити."

Про практичне застосування mozaBook на уроках хімії Ганна Кебас розповідає багато цікавого і з захопленням: "У 10-му класі ми саме вивчаємо сульфатну і нітратну кислоту. Є гарний короткий опис про ці речовини та 3-D моделі, плюс вікторина. Можна використати на опитуванні після пояснення, щоб побачити, чи учні зрозуміли прослуханий матеріал. Діти відразу бачать свою результативність. Та це для вчителя казка, що тут казати. Дуже класна річ, яку ми вже можемо використовувати на уроках. Єдине, що програма передбачає, що вчитель має добре готуватись до занять, але можливості програми дуже великі: тести, ігрові завдання, відео.

Частина відео з хімії є поки що тільки у англомовному варіанті. Але ми будемо писати, як нам порадили Андрій та Дмитро, що проводять навчання, щоб ми повідомляли, яких відео не вистачає для нашої шкільної програми. І вони будуть давати пропозицію в Mozaik Education, щоб їх відзняли.

З допомогою програми mozaBook у нас є можливість урізноманітнити уроки, зробити їх цікавішими. Тут контент уже наповнений. Раніше ми створювали самі на Google диску папки і збирали матеріали, створювали інтерактивні вправи. Тут все є, тільки треба навчитися цим користуватися."

Можливо, для вчителів ще одним стимулом до освоєння нових методів викладання стане те, що дітям подобається йти на уроки, де проводять інтерактивні вправи, користуються інтерактивною панеллю. "Дітям у 7-8-му класі дуже подобається працювати на інтерактивних дошках у програмі mozaBook. Вони хочуть йти відповідати, писати до дошки. Мені самій було дивно, коли в нас була якась заміна і діти кричали: "Ура! Хімія!" Поки що для дітей таке навчання незвичне, але в той же час рідне. Вони ж користуються планшетами, комп'ютерами, смартфонами і дуже швидко розбираються у навчальних іграх.

Моїм учням дуже подобається грати у хімічний футбол чи волейбол. Для 7-8-их класів я придумую ігри, а для 9-11-их класів, у яких доволі складна програма з хімії, часу на ігри вже немає. Тому ми використовуємо більше інформаційне наповнення: відео, дані, описи," — підсумовує Ганна Кебас. І додає, з гордістю, що зараз вона збирає матеріали для Машини часу mozaBook — відомості про видатних вчених-хіміків.


Як бачимо, поки одні вчителі освоюються з програмою, інші визначаються з тим, які інструменти зручні для викладання, а є й такі, що самі пропонують ідеї вдосконалення програми і готують цікаві матеріали для наповнення української версії. Доступ до mozaBook відкрито кожній школі у Львові.

Дякуємо за сприяння у проведенні навчання 800 вчителів зі 133-х СЗОШ міста Львова Управлінням освіти та IT Львівської міської ради та НМЦО м.Львів.
Корисні посилання: