pixel
 
З освітнім десантом у Дубаї
Чим нас вразив Global Education & Skilled Forum та навчання у школах на Еміратщині
Не встигли наші повернутися з поїздки на Global Education & Skilled Forum і розповісти, що ж там побачили, як Наталку запросили на ІІ Lviv STE(A)M Fest, щоб вона поділилася досвідом освітніх методик шкіл найбільшого міста Об'єднаних Арабських Еміратів з сонячного берега Персидської затоки — Дубай.

Для українських освітян — це неймовірний досвід і можливість поспілкуватися з прогресивними учителями з цілого світу. Команда нашого десанту щодня засипала дописами соцмережі, бо стільки всього було дивовижного, що враження не сила було стримати у собі!
Наш СЕО Андрій Табачин відзначив: "Перше, на що звертаєш увагу, що тут усі постійно діляться на команди та вчаться індивідуально. Мене вразила комп'ютерна грамотність учнів, це був 5-й клас, та викладачів. На тих уроках, які ми бачили, всі працюють за власними ноутбуками (персональними). Викладачі використовують інтерактивні панелі, обмінюються інформацією через OneNote.

Виглядає це так: викладач коротко пояснює структуру уроку, розказує, яке відео потрібно подивитись і що далі робити. Всі розходяться в приміщенні класу, займають зручні місця, індивідуально передивляються відео і виконують завдання. Учитель працює як ментор.

Також мене вразив перелік обладнання для викладання програмування в початковій школі: Osmo, Cubetto, Lego Education, Cozmo, Sphero. Кожного — до 15 штук і це все в одному класі. Для різних вікових груп використовують різні комплекти".
Пропонуємо переглянути наше відео з екскурсій інноваційними освітніми центрами та приватними школами в Дубаї.
Перший день: офіс GemsX, R&D інноваційний центр для шкіл та Міністерство штучного інтелекту спочатку вражало технічне оснащення, облаштування, а потім ще більш вражаючим було спілкування з 16-річним юнаком, який розробляє додаток для ранньої діагностики меланоми та змінив навчання у 15-ти школах.
Висновок дня:
в освіті педагогіка завжди має передувати застосуванню технології.

Другий день: відвідини української школи на Еміратщині та шкіл різних народів цього мультиосвітнього міста, зосередження на головних освітніх трендах: перевірка можлива на уроці в будь-який час, репетитори відсутні, бо вся підготовка — у школі, зміни в освіті принесе приватний сектор, а не держава, розуміння щастя та його складових починають вивчати з перших класів.
Висновок дня: Освіта націлюється не на вивчення предметів, а на розв'язування мультидисциплінарних проблем, а інвестування в освіту має бути на рівні з іншими сферами.

Третій день:
Global Education and Skills Forum — 297 спікерів, 40 міністрів освіти, 2200 учасників зі 144 країн, 124 сесії від освітніх інноваторів. Якщо спробувати витягнути кілька основних меседжів, вони будуть такими:
  • Кількість успішних учнів буде зростати зі збільшенням поваги до вчителів, але якість освіти не може бути вищою за якість підготовки самих вчителів!
  • Важливо дітей навчати не користуванню технологіями, а створенню технологій, які покращать життя.
Висновок дня: Зміни в освіті залежать від кожного учителя, тому в усьому світі збільшується увага до формування прогресивних спільнот освітян.
Четвертий день: Продовження Global Education and Skills Forum та нагородження фіналістів Global Teacher Prize. Історії ТОП-10 найкращих учителів світу — це приклади неймовірних людей, які роблять величезні зміни в своїх закладах освіти, спільнотах.

На панельній дискусії «Навчання та ризики» йшлося про невтішні цифри з життя сучасної молоді, підлітків. Науковці, вчителі-практики, переможці Global Teacher Prize минулих років говорили про важливі факти:
  • У світі 1,8 мільярда людей у віці 10-24 років.
  • 90% підлітків живуть у країнах з низьким та середнім економічними показниками.
  • 13% молоді віком 15-24 роки не навчаються або працюють.
  • Із тисячі молодих жінок віком 15-19 років 45 народжують немовлят.
  • У світі 12% підлітків — це діти мігрантів.
  • 50% дорослих курців почали до 17 років.
  • 50% психіатричних випадків з'являються до 15 років.
  • Найбільше число серед ув'язнених — молодь у віці 19 років.
Чого потребують діти та підлітки особливо?
  • Більше поваги, довіри та відповідальності.
  • Підліткам потрібний процес «відновлення» без будь-якої техніки.
  • Допомога з визначенням глобальної мети.
  • «MeTime» — частина уроку, на якій підліток займається вивченням своєї теми.
  • Відсутність контролю та порівняння з іншими.
  • Щирість та безпосередність у спілкуванні та поведінці.
І фінальним дійством дня та цілого форуму стало визначення переможця Global Teacher Prize 2109 Пітера Табічі з Кенії.

Висновок дня:
Інновації — це не технології, а насамперед спосіб мислення і дії, що змінюють життя людей.

П'ятий день: Екскурсія у справжнє Міністерство щастя або мрій, як називають Міністерство освіти в Дубаї. У великому open space співпрацюють освітні експерти з Англії, Фінляндії, Канади, Сінгапуру, США та інших країн. Рівень щастя учнів й вчителів є одним з основних критеріїв якості освіти в країні, який визначають разом із показником якості знань учнів і ефективності управління школами. Щороку школі інспектори присвоюють «рівень». Результати перевірок є публічними та зберігаються протягом 5 років і впливають на відсотки підняття вартості освітніх послуг.
Висновок дня:
Високоякісний сектор освіти має бути орієнтований на щастя і добробут учнів та учителів.
Пропонуємо відео з наймасштабнішої події року — Global Education & Skilled Forum: 297 спікерів, 40 міністрів освіти, 2200 учасників зі 144 країн, 124 сесії від освітніх інноваторів.
Наталя Табачин у величезному захопленні від поїздки та зустрічей з цікавими людьми: "Форум дуже красивий і добре організований. Мене вразило, що спікери — це колишні президенти, керівники різних країн, люди, у яких є глобальне бачення того, як варто змінювати освіту не лише у межах міста, однієї школи, а загалом у цілому світі. Всі розуміють: діти — це наше майбутнє. І кожна країна робить свій вклад у те, щоб змінити освіту для того покоління, яке росте зараз. У всіх виникає розбіжність між поколіннями, розуміння, куди рухається наука, розвиток техніки. І про це думають не тільки на рівні шкіл, а й країн, громадських організацій, які між собою контактують і намагаються певними кроками змінити саму освіту.

Форум надзвичайно інформативний та цікавий. Можливо, особисто нам хотілося б, щоб було більше проектів, які працюють саме з технічним обладнанням, які задіюють нові технології для зміни освіти. Мені розповідали, що минулого року на форумі був один день присвячений виставці, де стартапи представляли свої розробки. А цього року просто була можливість виступити і розказати про свій проект. Андрій розповів про EdPro Amperia і показав цей набір. Усі були дуже вражені і я думаю, що наступного року ми вже поїдемо, щоб укладати договори і шукати інші ринки для розповсюдження нашого набору.

Саме завершення було дуже масштабним. Вразило ставлення до вчителів. Їх підносять на інший рівень, показують, наскільки вони важливі, і що може зробити кожен вчитель у своїй школі. У середині цієї спільноти дуже сильно відчуваєш цей ефект і розуміння, що вчителі — це найдорожче, що є у суспільства. Так воно і є, тому що вчителі навчають дітей, вони далі виростають і все йде по колу.

Ми спілкувалися з ученицею 10-класу GEMS Metropole School, яка родом з України і раніше тут навчалася. І вона дуже чітко вказала, яка різниця між освітою у наших школах та освітніх закладах в Дубаї. У них зосереджуються не на вивченні великої кількості інформації з різних галузей, яку потрібно було заучувати і доволі часто без належного розуміння, де воно у житті використовується. І якщо вона раніше ставила собі запитання: де я це зможу використати? Я цього не хочу вчити. То тут, як зазначила дівчинка, вчать меншу кількість предметів, обирають для глибшого вивчення ті, які планують продовжити вивчати у вищих навчальних закладах. Тому вони підходять свідомо і дуже детально вивчають ще у школі обрану сферу. А до 10 класу учні вивчають різні науки для розуміння фізичних, хімічних процесів в навколишньому середовищі. Але дітей не перенавантажують інформацією. Якщо дитина зацікавилась, то вчить це поглиблено, а якщо ні — то вибирає свій напрямок. Хоча школярка сама визнає, що у кількісному співвідношенні її рівень знань нижчий, ніж в українських учнів, бо вона вивчає менше предметів. Але робота в командах їй дуже подобається, бо це суперможливість спробувати себе у різних ролях та по-різному проявити".
Сподіваємося, наш матеріал надихнув кожного читача на класну справу і зміни у самонавчанні та загалом освіті. Адже в Україні, кожному населеному пункті усі ми впливаємо один на одного.
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ