pixel
 
#EdProрекомендує
Шукаєте фінансування для школи?
Де школам взяти кошти на сучасне навчальне обладнання? Це запитання найчастіше доводиться чути під час розмови з вчителями на виставках чи подіях. Тому ми пошукали та склали разом можливі варіанти відповідей. У цій підбірці #EdProрекомендує поділимося реальними історіями вчителів, батьків та людей, які допомагають школам і створюють ресурси для фінансування освітніх проектів.
Меценатство

Нашуміла цьогоріч історія про біотехнологічний ліцей "Радовель" та мецената Михайла Весельського показала, що в Україні є люди, які готові вкладати власні кошти у освіту. На більшості провідних каналів телебачення говорили, як фактично по-новому збудував і обладнав державну школу в селі Радовель цей меценат. До слова, інтерактивні панелі там у кожному класі.

Ми не знаємо контактів благодійників, але так і хочеться сказати: якщо меценат не йде до школи, то школа має йти до мецената. Принаймні, варто тримати контакт з відомими людьми, які закінчили вашу школу, і залучати їх до шкільних заходів, проектів.

Знайшли на сайті Янівської школи таку пропозицію для потенційних партнерів-спонсорів.
Залежно від потреб школи можна оформити схожим чином будь-який проект. Звичайно, що меценати не ходять по шкільних сайтах з думкою, який же проект чи заклад мені профінансувати? У цьому плані, як кажуть більшість вчителів та експертів, багато залежить від ініціативності директора. Матеріал "Фінансування школи. Топ-5 порад від директорки" про те, як керівникам шкіл варто шукати підтримки у реалізації шкільних проектів та рухатися в цьому напрямку. Для натхнення можна прослухати пісню Тартака про спонсора і мецената.
Ініціативні батьки та громадські проекти

Зовсім свіжа історія від мами школяра Новояворівського НВК "ЗОШ ІІ СТ. - ЛІЦЕЙ" Оксани Гриневич. Вона ініціювала створення Громадського проекту Цікаве навчання з EdPro та MozaBook у Новояворівському НВК "ЗОШ ІІ СТ. - ЛІЦЕЙ" і коли ми дізналися, вже після публікації новини на Фейсбук-сторінці, про автора, відразу ж розпитали, що надихнуло ініціативну маму на таку колосальну роботу.

"Бачила, що цей прилад закупили у декілька шкіл Львова і зацікавилась — переглянула інформацію про Mozaik і мені самій захотілось вчитись за таким цікавим матеріалом. Оскільки проживаю у Новояворівську і там моя дитина навчається у школі, звичайно для мене важливо, щоб наші діти теж мали змогу на таку освіту. Чекати, поки таку річ надасть держава чи міністерство освіти ... було б дуже довго і я вирішила пришвидшити той процес. А варіант Громадського проекту мені підказали у міській раді," — розповіла Оксана Гриневич.

За її словами, вчителям ідея сподобалась, але активно вони долучились на етапі збору підписів, коли побачили що проект суттєво відстає у кількості голосів. "Найскладніше було заохотити людей голосувати за проект через необхідність надавати персональні дані," — підсумовує Оксана.
Нашу команду Оксана Гриневич надихнула власним прикладом, бо вона не тільки знайшла механізм, як реалізувати мрію, а й залучила людей, розповідала педагогам, жителям міста про сучасне освітнє рішення і після роботи ходила збирала ксерокопії документів, бо більшість не мала змоги проголосувати за допомогою інтернету.
А зовсім нещодавно до нас звернувся директор Вороблячинської сільської школи Василь Клебан і попросив комерційну пропозицію на інтерактивну панель, щоб подати на конкурс проектів місцевого розвитку. У його школі зараз навчається 112 дітей, бо село зовсім невелике. Але директор хоче забезпечити найкращі умови навчання і проявляє ініціативність.
Краудфандингова платформа GoFundEd

На платформі http://gofunded.org/ вчителі з різних куточків України подають на фінансування проекти, які покращують навчальний досвід учнів. Платформа працює за таким принципом:
  • вчитель подає свій проект на платформу;
  • доброчинець фондує гроші проекту, який йому сподобався;
  • доброчинець отримує подяку від вчителя та звіт про реалізацію проекту, якщо проект успішно зібрав необхідну суму. Правила можна прочитати тут.
За два роки роботи платформи профінансували 41 проект, лише 5 з поданих не назбирали необхідної суми. Більшість проектів надійшли від вчителів - 50, також учні створили 5 проектів, а Громадські організації - 4.
Учителі чи учні можуть подати заявку проекту, проконсультуватися стосовно покращення своєї ідеї безпосередньо в команди GoFundEd, а на етапах підготовки до запуску на платформу авторам проектів мають надати ментора.

Для прикладу, екологічний проект «Компола», який ініціювали двоє учнів з київської школи, підтримує Міністерство екології та займається поширенням проекту в 200 українських школах.
Кошти з міського, районного та обласного бюджетів

Куди звертатися керівникам школи із запитом розповіла Тетяна Ткачук — провідний економіст Луцького педагогічного коледжу, для якого з обласного бюджету виділили кошти на купівлю 10 ліцензій mozaBook CLASSROOM.
"Школи, як правило, фінансуються безпосередньо з місцевого бюджету. Ми, як вищий заклад, — з обласного. У відділ освіти потрібно написати лист з інформацією, на яку потребу необхідне фінансування. Актуальним питанням на сьогодні є Нова українська школа. Є нормативний документ, де чітко розписано, як укомплектувати класи, які матеріали там мають бути. Зіслатися у листі до районного чи міського відділу освіти на нову постанову про НУШ і попросити виділити кошти, передбачені в бюджеті, на купівлю певного виду продукції: навчальної техніки чи програми. Або попросити додатково виділити кошти. Вони розглядають всі листи і дають відповідь.
У нашому випадку обласне управління освіти надавало такий лист, де ми чітко вказували, що нам потрібно, відповідно до вимог НУШ. І нам на технічно-матеріальне забезпечення виділили певну суму коштів."
Завідувач кабінету Гончарук Олена розповіла, чому вибрали таке програмне забезпечення та хто був ініціатором: "Ми готуємо вчителів початкової ланки. У нашого директора була ідея створити зразковий кабінет за вимогами НУШ із сучасними технологіями. І це було його ідеєю придбати інтерактивну панель, а коли ми проаналізували, які програми потрібні, то побачили, що програма mozaBook дуже добре підходить і для школярів старших класів, і для початкових. Тому наш директор та його заступник зверталися у відділ освіти, щоб отримати таке обладнання і програмне забезпечення. Це все фінансувалося з обласного бюджету."
Своїм досвідом поділився директор Вороблячинської сільської школи Василь Клебан: "Ініціатива в основному завжди була від мене у пошуках фінансування шкільних проектів. Мені вдалося у школу села Смолин на комп'ютерний клас отримати фінансування з бюджету Яворівського району. А невдовзі я перейшов працювати в іншу школу."
За його словами, на відновлення фасаду школи та внутрішніх ремонтних робіт чи обладнання переважно шукали фінансування з різних джерел одночасно: "Залучалися кошти з району, області, від громадськості та від спонсорів. Найбільше спонсорів відгукується перед виборами."
Участь у конкурсах

За комерційною пропозицією щодо інтерактивної панелі до нас звернулися з школи №1 села Городківки Вінницької області, щоб взяти участь у конкурсі. У найбільшому у Вінницькій області селі є дві школи з понад 300 учнів у кожній.
Вчителька біології Світлана Петрунчак розповіла, що інтерактивна панель потрібна для проекту «Створення відеобібліотеки в СЗШ І-ІІІст №1с Городківка для поширення і пропаганди екологічного способу життя в Крижопільському районі».
"Ми вже подали документацію на конкурс від обласного фонду охорони навколишнього природного середовища, і нас прийняли, а відбір кандидатів буде у січні. Такими проектами в нашому районі займається ресурсний центр головний спеціаліст відділу економічного аналізу, прогнозування та інвестиційної політики управління регіонального розвитку Крижопільської районної державної адміністрації – Чепурко Олена Василівна," — зазначила вчителька з Городківської школи.
Обов'язковою умовою для участі в більшості конкурсів є співфінансування. "Нашу школу, яка є опорною, підтримують місцевий та районний бюджет. І ми часто беремо участь в екологічних проектах. Ми брали участь у проекті від Фонду Кличка "Zero Waste School", де зареєструвалися 1680 шкіл. Участь взяло 50 шкіл, і тільки 25 за активну роботу нагородили пресом для сміття і нашу школу в тому числі. Ми брали участь в екологічному конкурсі від Міністерства екології та Міністерства освіти «Компола» і виграли компостер," — поділилася досвідом Світлана Петрунчак.
За словами вчительки, селищна рада не тільки підтримує проекти школи, а й організовує навчання. Вчителі та учні проходили тренінг з проектного менеджменту — навчались складати проекти для школи та залучати на них кошти. "Ми з'ясували, що на екологічний напрямок в бюджеті району є кошти. І вони не можуть бути витрачені на інші статті. Відповідно, ми зробили екопроект, зробили запит на фінансування в район, часто інформуємо про це у місцевій газеті, щоб більше людей знали, що ми робимо і як реалізуємо кошти. Також дописуємо на сторінці в Фейсбуці. Ми співпрацюємо з ресурсним центром, він нам повідомляє про нові цікаві проекти, про те, що можна в школі нового зробити," — розповіла Світлана Петрунчак.
Перша спроба участі в конкурсі "Клич друзів — граймо разом" не була успішною, але, як зазначила Світлана, це дало досвід, який допоміг бути наполегливішим у наступних проектах. Зазвичай, учителі інформують директора і він вже звертається у селищну чи районну раду. "Нам у ресурсному центрі завжди кажуть: спробуйте, візьміть участь. І ми рухаємося. Як вдасться, то ж добре, якщо ні, то це ж життя," — підсумувала співрозмовниця.
Сподіваємося, цей матеріал надихне освітян, керівників шкіл та місцевих меценатів, бізнесменів на свій вклад у підтримку цікавих освітніх проектів.
Читати попередні матеріали рубрики #EdProрекомендує:
Освітні програми з використанням віртуальної реальності (VR)
Навчальні програми для інтерактивного наповнення уроків
Українські платформи та ресурси для самоосвіти вчителів

ВІДЕОІНСТРУКЦІЯ для користувачів інтерактивної панелі EdPro Touch

Хочу купити інтерактивну панель, але не знаю, як ...