pixel
 
Що планують на 2019-й вчителі-фіналісти Global Teacher Prize Ukraine 2018?
1. Які зміни відбулися у вашому житті після участі в премії Global Teacher Prize Ukraine 2018?
2. Серед подарунків була підписка на програму mozaBook. Чи користуєтеся нею, які ваші враження від такого навчального програмного забезпечення? Що кажуть ваші учні про mozaBook?
3. Із вашого досвіду роботи, які методи роботи з учнями є найкращими?
4. Які цілі для себе визначаєте пріоритетними на 2019 рік?
З такими запитаннями ми звернулися до ТОП-10 вчителів, які минулого року пройшли у фінал премії Global Teacher Prize Ukraine. Дякуємо усім, хто відгукнувся та поділився своїм досвідом!
А від себе додамо, що вже маємо в пріоритеті проведення Всеукраїнського конкурсу #SuperUrok 2019!
І — іноваційність: Олександр Жук
Олександре, які зміни відбулися у вашому житті після перемоги в премії Global Teacher Prize Ukraine 2018?
Життя стало насиченим та у ньому з'являються кожного дня нові можливості. Навчився працювати з великими аудиторіями педагогів, працювати з камерою, став більш впевненим у своїй роботі.
Серед подарунків була підписка на програму mozaBook. Чи користуєтеся нею, які ваші враження від такого навчального програмного забезпечення? Що кажуть ваші учні про mozaBook?
Звичайно програмний продукт mozaBook захоплює як учнів, так і дорослих. Адже він дає можливість провести урок у більш сучасному форматі, використавши ІКТ на своєму уроці. Його використовують декілька педагогів на своїх уроках, також навчаємось користуватися інтерактивними SMART-телевізорами.
З вашого досвіду роботи, які методи роботи з учнями є найкращими?
Учні завжди можуть продемонструвати гарний результат працюючи у парах, об'єднавши свої зусилля та презентувавши свої напрацювання. Тому одним з головних, звичайно, є метод проектів з використання сучасного обладнання, як учнівського так і вчителя.
Які цілі для себе визначаєте пріоритетними на 2019 рік?
У 2019-му ставлю на перший план самоосвіту. Потрібно вдосконалювати свої навички роботи з сучасним обладнанням, щоб уроки ставали цікавими та захоплюючими. Надати можливість педагогам повірити в себе, у свої можливості. Змінювати нашу освіту на краще!
Н — небайдужість: Наталія Рудніцька
Наталю, розкажіть, що у вас змінилося після участі в премії ?
Після завершення активної фази участі в премії Global Teacher Prize Ukraine відчула особливий інтерес до себе як вчителя від фахівців, учнів, пересічних жителів міста. Мала дві зустрічі зі студентами педагогічних вузів, декілька виступів на міських, обласних методичних об'єднаннях, виступ на міні-EdCamp у місті Хмельницькому, онлайн-зустрічі, вебінари, інтерв'ю в пресі, публікації у фахових виданнях тощо.
Я живу в місті, де люди знають одне одного, тому мене впізнають на вулиці, вітаються. Учні пишаються, що їх навчає вчителька, якій Президент тиснув руку, це їх спонукає до успіхів. Цей новий статус спонукає мене завжди бути в гарній «педагогічній формі», тобто завжди бути готовою до того, що в будь-який момент треба буде ділитися досвідом, давати інтерв'ю чи демонструвати фахову майстерність на уроці. Кожен урок – як відкритий, тому завжди намагаюся ретельно готуватися до уроків, використовуючи сучасні програмні засоби. Дякую вашій команді за ґрунтовну допомогу.
Ви користуєтеся подарованою програмою mozaBook?
Щиро вдячна всій команді за такий доречний подарунок. У нашій школі якраз перед тим з'явилася нова мультимедійна дошка, тож виникло нагальне питання: яким програмним забезпеченням користуватися? Яким же гарним подарунком виявилася оця підписка, яку вручили мені як суперфіналістці ТОП-10 премії. Під час педагогічної ради ознайомили з цим девайсом педагогічний колектив, потім підключилися діти. Усі із задоволенням працюють з цим програмним забезпеченням, адже тут великі можливості. Особливу вдячність висловлюють колеги, що викладають географію, історію, біологію. Для дітей цікавими є ігрові додатки. Це річ, яку діти сприймають візуально, її можна торкатися, на ній можна моделювати, творити. Для дітей — це можливість оцінювати свої знання, бо вони працюють візуально й тактильно. Це просто подарунок для тих учнів, яким складно розуміти чи сприймати тексти.
Як порадите працювати з школярами?
Звичайно, що найефективнішими методиками є інтерактивні. Такі, що передбачають активні форми для учнів, спільну працю, взаємодію, командотворення. Такі, що розвивають креативність, критичне мислення, тобто динамічні, захоплюючі, несподівані, навіть парадоксальні. Багато чого з перерахованого забезпечує робота з програмним забезпеченням mozaBook. Можна обвести текст «чарівною паличкою», можна заздалегідь підготувати матеріал й вивести його на інтерактивну дошку, можна користуватися різноманітним контентом, захованим у панелі. Можна дати логічну задачу, «сховати» правильну відповідь. Можна створити мандрівку в часі й просторі. Можна просто погратися. Діти люблять, коли вчитель з ними «на хвилі».
Що запланували на 2019?
Розвиватися. Зростати професійно, діяти. Йти в ногу з часом. Опановувати нові методики й техніки, удосконалюватися. Навчитися створювати власні продукти для mozaBook. Зустрічатися з друзями, вчитися в кращих колег фахової майстерності. Подорожувати, пізнавати світ, перетворювати мрії в реальність.
В — відповідальність: Олеся Браташ
Олесю, які зміни принесла для вас премія Global Teacher Prize Ukraine 2018?
Участь у премії Global Teacher Prize Ukraine 2018 стала однією із знакових у моєму житті. Навіть не віриться, що мою роботу було так високо оцінено і поціновано. На початку минулого року одним із бажань, які загадала, було побувати на врученні премії у Києві, а згодом моя мрія здійснилась у такому вимірі, що й не мріялось. Але ж за кожною перемогою завжди стоять велика праця і велика відповідальність. Чи змінилось щось у моєму житті після участі у Global Teacher Prize Ukraine? Звичайно, що так. Це певна точка відліку у професійному житті: щось схоже на встановлення рекорду, після чого уже не можна опускати планку. Учні, їхні батьки щоразу очікують щось нового, більш якісного, ніж було раніше, бо ж.... Колеги звертаються із пропозиціями поділитись своїм досвідом, секретами свого успіху. Для мене участь у премії, як і в інших педагогічних конкурсах, – це можливість професійного самоаналізу, підведення певних підсумків і водночас зростання. Як і раніше, щодня працюю над підвищенням своєї майстерності, намагаюсь шукати такі методи, прийоми, технології, які сприятимуть підвищенню мотивації моїх учнів до навчання, до прагнення бути кращими.
Як використовуєте подарунок-програму mozaBook?
Серед подарунків, які отримали фіналісти премії, була підписка на програму mozaBook. Мене зацікавила ця програма своїми можливостями та інтерактивністю, але, на жаль, я ще не використовувала її у своїй роботі. Це пов'язано з кількома причинами. У школі, де я працюю, майже немає інтернет-покриття (інтернет є лише у комп'ютерних класах та ще у двох навчальних приміщеннях), тому змоги використовувати програму немає можливості. Школа не має інтерактивної панелі.
Цього року я викладаю у 10-11-му класах (українська мова та література), а у програмному забезпеченні mozaBook я не знайшла відповідних програмі матеріалів, які можуть бути корисними ( можливо, я ще не з усім добре розібралась). Програма mozaBook оснащена різними інструментами, сподіваюсь, що зможу придумати, як скористатись її потенціалом. Мені потрібно трохи часу, щоб навчитись, як це застосувати, враховуючи «технічні можливості» закладу, в якому працюю.
Які методи роботи з учнями найкращі, з вашого досвіду?
Для учнів, з якими ми працюємо сьогодні, важливі є не стільки знання, які вони отримують, а враження, почуття, з яким вони йдуть на урок і з уроку. Вони не сприймають одноманітності, тому одні й ті самі методики й інструменти довго не спрацьовують. А тому шукаю і використовую нові форми, методи, засоби, інформаційно-комунікаційні технології, щоб зробити освітній процес більш цікавим, якісним та сучасним та вмотивувати учнів до навчання. При цьому важливо пам'ятати, що усе це треба застосовувати тільки для користі школярів, а не тому, що модно. Сьогодні учителям пощастило працювати у час, коли тільки встигай опановувати новітні технології, прийоми, інструменти, не бійся упроваджувати, експериментувати. А ще вважаю, що сучасний учитель не має стояти «над» учнем, а тільки «поряд», підтримуючи, допомагаючи, надихаючи.
Розкажіть про свої цілі на 2019-й рік?
Як і раніше, намагатимусь використовую кожну можливість, щоб поспілкуватись із колегами з різних міст для професійного зростання, брати участь у різних освітніх заходах (фестивалях, тренінгах, конференціях, форумах, вебінарах тощо), адже той вчитель, який перестає вчитись, втрачає себе як вчитель. Ну і, звичайно, щось придумаю, щоб застосувати можливості програмного забезпечення mozaBook у роботі зі своїми учнями.
С — сміливість: Світлана Стельмах
Світлано, поділіться, що змінилося після отримання премії?
Ніяких особливих змін, крім популярності у певному колі освітян і у місцевій громаді не відбулося. Роботи стало більше: відриті уроки, проведення семінарів, тренінгів (чомусь усі вважають, що маю їх давати). На рівні управління освіти взагалі ніяких змін (ніхто навіть не привітав, ніде і ніяк не відзначив). Друзів, на жаль, стало менше (виявилося, що успіх розділити складніше, ніж проблеми). Дякувати ліцею, де я працюю, до моєї участі віднеслися позитивно і надавали всіляку підтримку. Конкурс більше показав мені — хто є хто і торкнувся більше людських стосунків, ніж професійних.
Чи користуєтеся програмою mozaBook?
Ваше програмне забезпечення реально дуже круте. Один примірник я віддала в свій навчальний заклад, але з ним працюю не я, тому що в моєму кабінеті не має інтерактивної дошки. Інший код залишила собі, активую тоді, коли зможу цей ресурс використовувати ефективно.
Які методи роботи з дітьми вважаєте найефективнішими?
З мого досвіду роботи, будь-які методи, які активно включають учнів у сам процес — пошуку, аналізу, пізнання — є ефективними. Діти мотивовані, коли усвідомлюють потребу у таких знаннях, тоді вони цінують кожну хвилинку на уроці і не чекають його закінчення. А також гру ніхто не відміняв (ми все життя легко навчаємося тільки в процесі гри). Я особисто люблю такі прийоми і методи, які дають можливість дитині бути креативно, позитивно, критично і системно мислити. Моє педагогічне хобі, якщо можна так сказати, — це дизайн мислення. Головне, щоб методи були різними і ефективними, тому що увага учнів не може бути довго сконцентрованою на одній темі (а в мене пари по 1 годині 20 хв.) і це не так просто тримати увагу дітей протягом всього часу.
Поділіться, що поставили собі за мету на 2019-й?
Хочу домогтися технічного вдосконалення свого кабінету, на жаль, навіть меблі маю старі. Навесні та восени частину уроків хочу перенести на подвір'я ліцею, який знаходиться у парковій зоні, якщо, звісно, переконаю адміністрацію в ефективності таких уроків (та й крісла-мішки треба переконати закупити, або організувати певну зону із розкладними стільцями чи м'якими килимками). А взагалі над моїми планами змусило замислитися ваше питання! Дякую!
М — мотивація: Наталія Голоднюк
Наталю, які зміни відбулися у вашому житті після участі в премії Global Teacher Prize Ukraine 2018?
Мушу визнати, що Global Teacher Prize Ukraine значною мірою вплинув на світогляд, сприйняття професії, розуміння відповідальності та важливості того, що ми, вчителі, робимо щодня. Участь у премії — передусім безцінний досвід, спілкування з колегами однодумцями, це тримає в тонусі, мотивує ставати кращою, більш професійною, креативною, іншими словами — нові враження і емоції. Це можливість дізнатися про щось нове з досвіду колег і вже імплементувати цей багаж методик у своїй роботі.
Серед подарунків у вас була підписка на програму mozaBook. Чи користуєтеся нею, які ваші враження від такого навчального програмного забезпечення? Що кажуть ваші учні про mozaBook?
Ви ще запитуєте? Звісно користуюсь! Діти обожнюють mozaBook, а якщо раптом протягом якогось часу фокусуюсь на іншому і не використовую програму (так-так, каюсь), то мої учні про це мені неодмінно нагадають:) Тож, щиро дякуємо за чудовий подарунок!
З вашого досвіду роботи, які методи роботи з учнями є найкращими?
Знаєте, з досвідом починаєш розуміти, що не існує ідеальної методики чи технології, яка б працювала у кожному класі. Ось, наприклад, я йду у 2А — і там мій план працює на всі 100%, а в 2Б я йду на той же урок з іншим планом, тому що знаю — в цьому класі це не спрацює, потрібно інше.
Звісно, я використовую інноваційні форми роботи та технології, серед яких ігрові методики, адже гра мотивує, додає комунікативної спрямованості і саме через гру діти навчаються таким необхідним сьогодні soft skills; це інтерактивні технології, які сприяють формуванню інтересу, спільної взаємодії а відповідно, формують вміння роботи в команді.
Безумовно, є багато інших технологій, які я постійно використовую, але, на мою думку, найкраща методика — це своєрідний «мікс», поєднання approaches і неодмінно знання тих дітей, до яких ти заходиш в клас.
Наталю, які цілі для себе визначаєте пріоритетними на 2019 рік?
Мені пощастило отримати можливість реалізувати проект-мрію — «English Hub», який має на меті розвинути навички англійської мови загального, інтегрованого та професійного спрямування. Завдяки проекту учасники зможуть абсолютно безкоштовно ефективніше спілкуватися мовою та застосовувати її у різних сферах життя. Тож, пріоритетним завданням ставлю максимально ефективну реалізацію проекту.
Продовжувати вчитися креативно та критично мислити, ставити перед собою цілі і йти до них, співпрацювати з іншими учнями та колегами, міжнародними організаціями, активно використовувати сучасні платформи та програми у навчальному процесі, постійно удосконалювати життєві вміння у різних сферах. Надихати, мотивувати, підтримувати своїх учнів! Не зупинятись на досягнутому!
Початок року — час визначення цілей та планування їх реалізації. Бажаємо усім добре визначати свої пріоритети, запалювати людей поряд своїми ідеями, активно залучати ресурси та здійснювати і досягати запланованого. Усім вдалого і дуже доброго року, друзі!
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ