pixel
 
#SuperUrok2019: про суперуроки у цифрах та фактах
Історії команд-переможців та відгуки учасників конкурсу.
Результати оголошені, що далі? А ми продовжуємо активно жити нашим конкурсом. Насправді, для нашої команди він триває майже увесь рік. Взимку плануємо, готуємо матеріали, ближче до весни — оголошуємо. Далі йде активний період поширення інформації, реєстрацій, потім гаряча пора оцінювання. І ось, коли вже відомі переможці, ми ще на кілька місяців у тривалій фазі "завершення" — оцінка усього, що відбулося, підготовка до нагородження та поїздка з учителями в Угорщину. Дякуємо усім командам за участь, це колосальна робота і дуже великий емоційний заряд.
Про оцінювання
Цьогоріч на другий етап не пройшли команди, де активну участь у висвітлені теми брали учителі, а учням відводилася роль тих, хто відповідає на запитання.
Нам дуже хотілося бачити саме "не показушні" відео, де учні своїми словами та роздумами пояснюють матеріал та досягають цілей уроку. Коли дітям дозволяють бути вільними, не затискають їх у зазубрювання і рамки, виходить просто супер! Дивишся відео — і ти там, разом із ними вивчаєш, розглядаєш, дізнаєшся і дивуєшся.
Про критерії та методику оцінювання є окрема стаття. У кожного з нашої команди були свої фаворити, і далеко не всі вони потрапили у фінал. Журі з цілої України надсилали свої бали, потім ми запросили викладача УКУ визначити за статистичною формулою переможців.
Географія конкурсу
Ми стартували з міського конкурсу в Львові у 2018. Цьогоріч у всеукраїнському змаганні #SuperUrok2019 взяли участь команди з 17 областей України.
Ми отримали відеоуроки від команд з таких населених пунктів України:
  • Харків
  • Суми
  • Очеретине
  • Маріуполь
  • Львів
  • Яготин
  • Дніпро
  • Здолбунів

  • Княгининок
  • Броди
  • Заліщики
  • Глухів
  • Генічеськ
  • Лисичанськ
  • Херсон
  • Глухів
  • Долина
  • Велика Кам'янка
  • Коростень
  • Чорний Потік
  • Маріуполь
  • Одеса
  • Івано-Франківськ
  • Кропивницький
  • Луцьк
  • Заліщики
  • Полтава
  • Буча
  • Кривий Ріг
  • Лисичанськ
  • Мена
Порівняння популярності предметів за 2 роки
Як показує досвід конкурсу #SuperUrok, найбільше уроків команди створюють з фізики. Два роки поспіль друге місце за кількістю створених уроків займає географія. Цьогоріч збільшилася кількість уроків з інформатики, історії та літератури, а з біології та математики — зменшилася. Тема екології цьогоріч також стала більш популярною серед наших учасників. Дуже приємно спостерігати за роботами тих, хто створює уроки з міжкурсових дисциплін!
У 2018 році переміг урок з біології, у 2019 — з української мови, друге місце минулоріч було в урока з фізики, цьогоріч — в географії, третє місце у 2018 зайняв урок з суміжних дисциплін, а саме географії та інформатики, а цьогоріч — з фізики.
Теми відеоуроків, які привернули увагу
Як вам такі назви? Здогадуєтеся, з якого предмета може бути такий відеоурок?

  • Як їжа впливає на ваш мозок
  • Вплив людини та її діяльність на екосистеми океанів
  • Екологічні проблеми Карпат
  • Математика в коміксах
  • Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа
  • Чи за гроші можна купити щастя?
  • Відношення. Пропорції. Золотий переріз
  • Радіація. Все, що від нас приховували
  • Подорож у світ пірамід
  • Сталий розвиток та глобальні цілі
  • Легка промисловість у світі та в Україні
  • Майстер-клас "Алгоритми та виконавці"
  • Властивість хорд, що перетинаються. Теорема Птолемея
  • Як їжа впливає на ваш мозок
  • Вплив людини на Атмосферу
Хоча, як показує практика, цікава назва приверне увагу, але для результату важливо, як розкрита і подана тема!
Підходи у використанні програми mozaBook
Загалом, команди, котрі я оцінював, використовували лише кілька інструментів та елементів анімації у програмі mozaBook. Команди знайшли своє 3D, котре могли показати відповідно до тематики уроку, та на його основі розкривали тему уроку. Часто команди не надто заглиблювались у тему свого уроку та використовували інструменти, котрі не зовсім доречні для висвітлення їх питань чи теми уроку. Проте лише одиниці з команд не змогли вийти за рамки типової презентації та ефективно використали додаткові можливості програми MozaBook. Також приємно вразила винахідливість команд, котрі не мали можливості використовувати інтерактивну панель чи розумну дошку. Синхронізація учасників команди та радіо-мишка спрацювали у цій ситуації бездоганно.

Дмитро Галько
Тренер компанії EdPro, Diamond mozaLearn ICT Expert
Відгуки учасників та переможців конкурсу
Дякуємо усім, хто заповнив форму з опитуванням про враження від конкурсу! Дуже тішать ваші відгуки і додають натхнення та сил на продовження своєї справи.
Ілона Івахів, вчитель української мови Ліце. № 51 ім. Івана Франка ЛМР, з командою "Дикий Захід" здобула І місце у конкурсі #SuperUrok2019
Ілоно, що вас мотивувало взяти участь у конкурсі?

Мене мотивувала можливість спробувати свої здібності самотужки, а найбільше минулорічне 5-те місце. Я зрозуміла, що можу набагато краще. Бо протягом року здобувала корисні знання і навички. І я відчувала, що зможу це втілити у реальність з майбутньою командою.

Розкажіть, що було найскладнішим для реалізації?

Найскладніше було вибрати назву команди, бо як назвеш корабель, так і попливеш на ньому. Уявіть собі, що на це в нас пішов аж тиждень! А також монтування відео, бо робили безліч дублів, а їх треба було всі гарно склеїти. Щоб зробити 8 хв відео, треба 8 годин сумарно витратити на монтаж. Ми знали, що це додатково не оцінювалось, але якщо щось робити, то треба робити це добре.

Чи очікували ви на перемогу?

На перше місце ми не розраховували (діти хотіли друге), але точно знали, що потрапимо у фінал, адже нас дуже підтримували в ліцеї й не тільки. Коли наше відео потрапило у другий етап оцінювання, то побачили дуже багато достойних суперників. І тут ми розхвилювались, бо фінальних місць 10, а ймовірних фіналістів було набагато більше. Але знаєте що? У команді була дуже потужна підтримка, тому ми зраділи би будь-якому результату.

Цьогоріч чи взяли участь з іншою командою, як обирали учнів?

Цього року команда змінилась повністю, бо у 2018 році було тільки троє учасників 9-х класів. Вибір команди — дуже важлива ланка у створенні відеоуроку.

Зайшла я у 8-А клас і сказала: "Хто хоче виграти планшет?" Як і очікувалось, почула багато "я", ну а як ще мотивувати сучасних дітей? Кажу далі: "Я їх не маю, але знаю, як можна їх виграти!" І тут робота закипіла. Мені до душі припала п'ятірка 8-класників, які до того ж додатково займались риторикою й акторським мистецтвом.

Скільки часу ви готувалися?

20 хв — вибір теми.
2 дні — самостійне опрацювання матеріалів (для дітей ця тема була ще дуже незрозумілою, бо вивчається в кінці 8-го класу).
20 хв — моє пояснення людською мовою кожному.
6 год — підготовка та створення візуального матеріалу разом з MozaBook.
4 год — зйомки за 1 день.
0 год репетицій. Сценарій відсутній.

Які висновки ви для себе зробили після участі в конкурсі перший раз та вдруге?

Висновок після першого разу: немає меж досконалості. Висновок після другого разу: немає нічого неможливого, коли ДУЖЕ уважно читаєш умови конкурсу.
Відео команди "Дикий Захід" І місце на конкурсі #SuperUrok2019
Чичкевич Марія, вчитель географії СЗШ І-ІІІ ступеня «Лідер» з різними формами навчання здобула з командою "Веселі струмочки" ІІ місце у конкурсі #SuperUrok2019
Маріє, розкажіть, що вас мотивувало взяти участь у конкурсі?

Мотивація – це завжди стимул пробувати щось нове, цікаве, незвичне у своїй роботі й навчанні. Саме Всеукраїнський конкурс #SuperUrok2019 покликаний допомогти розкрити учасникам кожної із команд свій творчий потенціал, талант, артистизм, знання і вміння працювати у команді. Адже, як відомо, злагоджена командна робота – це вже половина успіху.
Величезні можливості програми mozaBook сприяють не лише кращому засвоєнню навчального матеріалу, а й розвитку просторової уяви дітей.
Потужний інструментарій і функції програми mozaBook, які активно освоюють не лише вчителі, а й учні, допомагають створити надзвичайно цікаві, насичені, інтерактивні уроки. Такі заняття приносять не лише задоволення, а й сприяють успішності учнів у навчанні.

Розкажіть, що було найскладнішим для реалізації?


Підготовка над створенням суперуроку зайняла чимало часу. По-перше, досить складно підібрати і використати відповідні типи інструментів та обладнання серед надзвичайно великого різноманіття у програмі. По-друге, практично, маючи мінімальні навички запису, редагування і монтажу відео, багато часу було витрачено саме на це. Робота над створення супеуроку тривала три тижні.

Чи очікували ви на перемогу?


"Веселі струмочки", як й усі інші суперкоманди, з нетерпінням очікували результатів оцінювання, звісно ж і на перемогу.

Які висновки ви для себе зробили після участі в конкурсі?

Головне в нашому житті – ніколи не боятись пробувати щось нове. Вірити в себе, свої сили, докладати максимум зусиль, використовувати знання, навички і вміння для практичного застосування у навчанні. Конкурс #SuperUrok2019 від компанії EdPro цьогоріч був неймовірно цікавим і насиченим, адже безліч власних цікавих ідей змогли реалізувати учасники команд в рамках цього змагання.

Команда "Веселі струмочки" ще раз щиро дякує за високу оцінку результатів нашої роботи та призове місце! Успіхів та натхнення компанії EdPro у всіх починаннях!
Відео команди "Веселі струмочки" ІІ місце на конкурсі #SuperUrok2019
Наталія Рудик, вчитель фізики Здолбунівської гімназії Здолбунівської районної ради , з командами "SuperKids" та "Юні Ейнштейни" здобула ІІІ та ІV місця у конкурсі #SuperUrok2019
Все почалося ще у серпні 2018, коли я познайомилася з програмою mozaBook, прослухавши вебінар. Програма мене настільки захопила, що я з нетерпінням і з новими суперідеями чекала початку нового навчального року. Далі місяць випробування з учнями (за допомогою демоверсії), дітям дуже сподобалося; адміністрація захопливо спостерігала за проведенням уроків за допомогою програми. Далі була спроба навчити колег, я проводила майстер-класи. Декілька разів, з різних комп'ютерів, встановлюючи демоверсії, я проводила уроки за допомогою цієї суперпрограми. Далі я вже не уявляла, як я буду без mozaBook жити. Ми зверталися до спонсорів, адміністрації району, демонструючи можливості програми. Всі захопливо спостерігали, але коштів на придбання інтерактивної панелі та хоча б ліцензії ми так і не отримали, тільки обіцянки. Ну і коли оголосили конкурс, не сумнівалася ні хвилини, що ми візьмемо участь. Дуже хотілося виграти, може тоді, керівництво району допоможе нам придбати хоча б ліцензію.
Діти підтримали цю ідею! Спочатку бажаючих було багато, але коли зрозуміли, що треба багато працювати, щоб створити свій суперурок, то лишилися лише 8 і 7 класи. Команда "SuperKids" створилася миттєво і назву придумали якось зразу. Було море ідей: вибір теми, багато різних версій, як представити команду; як подати матеріал, вчилися працювати у програмі.
А 7-й клас спостерігав і дуже, дуже дітям хотілося позмагатися у конкурсі. А коли дізналися, що від одного вчителя участь може взяти декілька команд, загорілися остаточно. З командою "SuperKids" працювали, напевно, до двох тижнів. Вже навіть зняли відео, але воно було не тої якості, як хотілося: відсвічувало дошку і було погано видно, як працюють інструменти програми. Ми працювали після уроків, до пізнього вечора, сторож вже нас "виганяв" зі школи. І от одного вечора під час зйомки з 8-им класом прийшли семикласники з готовим сценарієм уроку, назвою команди — "Юні Ейнштейни" та ідеями, як вони хотіли зробити представлення. З цим класом все вийшло набагато швидше і оперативніше (весь процес до зйомки тривав 4 дні). Це згуртувало команди. Потім потрібно було популяризувати відео на You Tube, тут почалася справжня боротьба між командами, діти просили всіх: друзів, однокласників, батьків, родичів, виставляли у всі групи соцмереж, і дуже переживали, коли в однієї команди голосів було більше. Далі очікування на результати, переживання. І от, обидві команди проходять на ІІ етап оцінювання. Радість була неймовірна, скажу чесно, що діти впевнено обговорювали у групі #SuperUrok у Вайбері лише поїздку до Львова. (Чи встигнуть взяти квитки, спакувати речі? Де будуть жити?) Вони надихали мене на життя, на працю своєю впевненістю.
І от довгоочікувані результати, обидві команди у фіналі. Восьмикласники виявилися спритнішими і обійшли семикласників, стали призерами! Діти дуже задоволені, вони з нетерпінням чекають на поїздку до Львова, їх мрія стала реальністю. Перемога надихнула їх на нові ідеї, вони вже пропонують ідеї для участі на наступний рік. Ми дуже хочемо мати в своєму закладі інтерактивну панель від EdPro та ліцензію на mozaBook. І сподіваємося, що в новому навчальному році ми її отримаємо.
Ви супероманда!!! Ви даруєте вчителям і учням чудову можливість проводити уроки за допомогою нової, інноваційної , чудової програми mozaBook!!! Та й ще проводите такий конкурс!!! ДЯКУЄМО!!!
Відео команди "SuperKids" ІІІ місце на конкурсі #SuperUrok2019
Варто відзначити, що команди з Рівненщини стали місцевими знаменитостями як учасники, фіналісти та переможці конкурсу #SuperUrok. Більше у статті "Як здолбунівські гімназисти собі славу дослідників заробили, а вчителя в Угорщину відправили".
Від деяких відгуків, чесно кажучи, ми навіть зашарілися. Але мотивованість і завзяття вчителів та учнів нас дуже надихає. Дякуємо усім учасникам конкурсу #SuperUrok! Пропонуємо підбірку матеріалів тут з історії нашого конкурсу #SuperUrok:
Сторінка конкурсу #SuperUrok2018
Конкурс #SuperUrok2018! Як це було...
Навчання вчителів-переможців конкурсу #SuperUrok в Угорщині
Відгуки учасників #SuperUrok2018
#SuperUrok2019: 42 відеоуроки
#SuperUrok2019: Вітаємо переможців!
Сторінка конкурсу #SuperUrok2019
ПІДПИСУЙСЯ НА НОВИНИ